NEWS/EVENTS

Keune: Partnerstvo kroz posvećenost

Gospoda Eelco & George KeuneGospoda Eelco & George Keune

by Gary Kelly

U ekskluzivnom intervjuu za Estetica Magazine, glavni urednik UK izdanja Gary Kelly razgovarao je sa predsednikom upravnog odbora za Keune, g. Georgeom Keuneom, i njegovim sinom, izvršnim direktorom g. Eelcom Keuneom.

U ovom zanimljovom intervjuu saznajemo neke intrigantne činjenice o dosadašnjem putovanju kompanije Keune Haircosmetics, njenim planovima za budućnost i njenoj nepokolebljivoj posvećenosti frizerskim profesionalcima i njihovim salonima.

EELCO, KEUNE JE PORODIČNI BIZNIS VEĆ TREĆE GENERACIJE. OD KAKVOG JE TO UTICAJA NA ODLUKE KOJE DONOSITE ZA SVOJ BIZNIS?

Iako nam je važno da budemo finansijski uspešni, vođeni smo pozitivnim uticajem na ljude – prvenstveno na frizere i njihove klijente – kako sada tako i za buduće generacije. Od samog početka, moj deda je govorio isto što i ja sada govorim – da nismo pohlepni, već da želimo da služimo industriji. Veoma sam ponosan na činjenicu da se držimo plana! Kratkoročni profit nije naš krajnji cilj, fokusirani smo na donošenje mudrih odluka i za generacije koje dolaze.

KAŽITE NAM ZAŠTO VAM JE TAKO VAŽNO DA PRUŽATE PROIZVODE I USLUGE ISKLJUČIVO SALONIMA I NJIHOVIM KLIJENTIMA?

Kada proizvodimo proizvod, ulažemo srce i dušu u njegovu izradu. Pravimo najbolji proizvod koji možemo, a frizer je u mogućnosti da ga učini poželjnim za klijente salona. Bilo bi potpuno nepravedno da klijent ima priliku da do njega dođe sam na internetu ili da u prodavnicu kupi taj proizvod. Kao rezultat toga, prestali smo da poslujemo sa veleprodajama. To je bila odluka koja nas je koštala milione evra, ali veoma sam ponosna što smo to uradili i što smo doneli tu odluku, jer ona naglašava našu posvećenost da budemo lojalni industrijski partner hair profesionalcima.

MNOGE KOMPANIJE DANAS SU PREMESTILE SVOJE PROIZVODNE OBJEKTE U AZIJU ILI DRUGE ZEMLJE. ZAŠTO STE ODLUČILI DA OSTANETE KAO FABRIKA U HOLANDIJI?

To je zato što nikada ne pravimo kompromise u pogledu kvaliteta proizvoda. Nikada nismo i nikada nećemo biti takvi. Možda smo mi frikovi za kontrolu, ali i dalje sebe vidimo kao fabriku kvaliteta. Uvek pravim ovo poređenje sa hlebom – ima hleba iz supermarketa i hleba iz zanatske pekare na uglu ulice, i jedno i drugo su hleb, ali razlika je u sastojcima, plus vreme i trud koji se ulažu u njegovo pečenje. Isto važi i za proizvode – mogli bismo da odemo u zemlje sa niskim troškovima rada i uštedimo dolar ili dva, ali želimo da kontrolišemo način na koji se proizvodi i da budemo sigurni da u našu proizvodnju nije uključen i dečiji rad ili eksploatacija radnika. Pošto imamo našu proizvodnju ovde, možemo je odmah i laboratorijski testirati i odobriti za prodaju.

Dana 4. aprila 2022. godine, Njegovo veličanstvo kralj Holandije, dao je pravo korišćenja kraljevske titule Keuneu – trenutak koji je bio veliki ponos za kompaniju. Na fotografiji g. George Keune prima zvaničnu izjavu od predstavnika

KEUNE JE NEDAVNO DOBIO SERTIFIKAT B CORP. ZAŠTO VAM JE OVO TAKO VAŽNO?

Neko vreme smo se samo poigravali sa idejom da se prijavimo za sertifikat B Corp, a onda je jedan od naših partnera u Brazilu bio prilično uporan u mišljenju da je to ispravna stvar, pa smo je detaljno preispitali. Veoma smo ponosni što smo uspeli u dugom i iscrpnom procesu koji je trajao skoro dve godine. Na kraju, dobili smo B Corp sertifikat bez potrebe da bilo šta menjamo u vezi sa poslovanjem. Ako ste porodična kompanija, već bi trebalo da imate jak moralni kompas i mnogo nam je značilo to što smo i priznati kao pridržavanje moralnih standarda.

HTELI BISMO MALO VIŠE DA ČUJEMO O USLUGAMA KOJE PRUŽATE SVOJIM PROFESIONALNIM PARTNERIMA, OSIM ODLIČNIH PROIZVODA.

Mislim da je najgore što može da se desi bilo kojoj kompaniji, posebno onoj koja postoji više od jednog veka, da postane samozadovoljna. Uprkos našoj dugovečnosti i uspehu, i dalje zadržavamo trend unapređenja. Svesni smo potrebe da obezbedimo dodatnu vrednost svemu što radimo. Kao proizvođač na koga saloni mogu da se oslone, moramo da budemo percipirani kao partner na koga mogu da se oslone kako bi i ostvarili svoj pun potencijal. Proizvod je kamen temeljac za pružanje usluge, ali da bismo dodali vrednost, svi zajedno treba da radimo na podizanju reputacije cele ove industrije i stavimo je tamo gde joj je mesto – na pravom položaju kao veoma poštovane profesije. Pomažući im da rastu i podržavajući ih da unaprede svoje poslovanje, takođe im pomažemo da budu uspešniji i finansijski i kreativno. Važno je dodati da smo bez njih ništa – koliko god dobar proizvod za kosu mogao biti, on može da radi svoju magiju samo u rukama pravog umetnika.

GODINE 2022. OTVORILI STE CENTRALU KEUNE SALON & ACADEMY U LONDONU. ZAŠTO VAM JE OVAKAV OBJEKAT TAKO VAŽAN?

Keune Salon & Academy u Londonu je prostor na 5.700 kvadratnih metara, najsavremenija moguća zgrada koja ima salon sa 29 sedišta i akademiju za obuku. Predstavlja značajnu prekretnicu u istoriji naše kompanije i pokazuje našu posvećenost profesionalnoj frizerskoj industriji. To je takođe dokaz činjenice da uvek osećamo da smo na istom nivou sa našim klijentima; nismo bolji od njih i nema hijerarhije. Dakle, to simbolizuje da smo svi zajedno u ovome i da smo potrebni jedni drugima da bismo ljude učinili lepim, te da se osećaju dobro u sebi.

KAKO SE MOŽETE TAKMIČITI SA MNOGO VEĆIM BRENDOVAMA, U POGLEDU VAŠE KREATIVNE I EDUKATIVNE PODRŠKE SALONIMA?

Uvek se trudimo da idemo dalje u svemu što radimo, jer veće ne znači i bolje. Želimo da budemo najbolji, a ne najveći. Radi se o tome da se stvari rade u pravo vreme sa pravim ljudima. Ubeđen sam da je naša obrazovna podrška mnogo bolja od naših konkurenata jer možemo da tretiramo frizere kao individualce. Pristup obuci i obrazovanju „jedan za sve“ nije pravi za nas – radi se o podršci vlasnicima salona i zaposlenima na način koji će im odgovarati u svakoj fazi njihove karijere, kako kroz direktno obrazovanje tako i kroz e-učenje. Bićemo vaš partner u obrazovanju sve dok ste frizer.

KOJI JE TO ASPEKT VAŠEG BIZNISA NA KOJI STE NAJVIŠE PONOSNI?

G. George Keune: Eelco se već dotakao toga – pridržavamo se plana! Kroz tri generacije stvorili smo solidan posao zahvaljujući potpunoj posvećenosti ovoj industriji. Veoma sam ponosan na jake temelje koje je postavio moj otac i na kojima smo moj sin i ja nastavili da gradimo. To je nešto na šta mislim da će buduće generacije moći da se oslone. Posebno sam ponosan na ono što je moj sin postigao kada je video da je odoleo iskušenju da bude pohlepan i vođen novcem. Pridržavanje plana više od 100 godina dokazuje industriji kose da šta god da se desi – vi ste tu da ostanete!